Дисциплината има за цел да запознае студентите с основните методи на компютърната графика и визуализацията, необходими за изграждане на различни видове графични системи (ГС). Разглеждат се различни аспекти на графичните приложения като съвкупност от софтуер, хардуер, данни, манипулиране, съхраняване, анализ и визуално представяне на данни в системи с различни области на приложение. Дисциплината ГС включва във вид на лекции основни теми като математическите основи на компютърното виждане, модели, видове и специфика на графичните системи. Специално са разгледани математически инструменти, необходими за представяне на геометричните аспекти на графичните обекти и особено за моделиране на гладки форми и повърхности. Обсъждат се темите за компютърно моделиране на светлината, цветовете, експониране, възпроизвеждане, и композиция на кадъра, както и начините на съхраняване на графични данни. Обърнато е внимание на методите и средствата на съхраняване на графични данни. Разглеждат се и алгоритми за визуализация двумерни и тримерни графични обекти, бизнес, технологични и управленски, географски и други графични системи. В съдържанието са застъпени въпросите за синтез на реалистични изображения, движение на графични обекти, системите за анимация и създаване на виртуална реалност. В дисциплината се предвижда и усвояване на разработването на различни видове графични системи в специализираната за графични приложения среда OpenGL. |